Friday 2 November 2012

THE TIP OF BORNEO ..... we're here !!!



Assalamualaikum. hye on9 diary. Pika Fika is here !!! Aku nak share pasal satu tempat ni, tempat yg sngat-sangat cantik yg wajib, harus, sunat (pandai-pandai buat hukum sendiri, jgn coba-coba tiru percakapan ini di rumah) dikunjungi oleh rakyat Malaysia yg cintakan tanah air nya (tetiba lak patriotik). Sesapa la yang minat snap2 gambaq ka mmg xrugi p tempat ni. Sebab menurut pengalaman aku yg masih kurang makan garam ni, yg baru setahun jagung hidup ne, dalam banyak-banyak pantai atau pulau yg aku penah p, tempat ni la paling cantik, ensem, sweet n so on(sah makin kembang tempat ni kes aku dok puji-puji).  Tempat yg cantik sgt aku dok crita ni namanya Tanjung Simpang Mengayau yg terletak di daerah Kudat di Sabah atau lebih dikenali sebagai The Tip of Borneo. Haish, memang dari dulu lagi aku tau Sabah ne kaya dengan tempat-tempat yg cantik so aku penah la simpan angan-angan nak selitkan Sabah sebagai salah satu dalam list honeymoon aku t. Sebab aku memang teringin sangat-sangat nak meh Sabah n skrg tak disangka-sangka aku boleh terstuck kat sni slama tiga tahun. Sayangnya masa study kan poket manala nak tebai. Walaubagaimanapun aku tak mau sia-sia kan peluang nak jalan tgk tempat2 cntik kat sni, ada ja pluang, harus ak jalan. Duit boleh mintak kan kan kan (melampau ^_^ ) pengalaman 2 penting. hehe..

Onion Icons
Berbalik pada Simpang Mengayau, kami brtolak pukul 8 n smpai dekat pukul …….. (adoi aku lupa lak pkul brapa, dlm k 12 lbey2 kot) smpai lambat skit sbb ada mslh teknikal, kmnikasi, toleransi tgh2 jalan. Dr UMS lalu ikut IP, Kota Belud, Kota Marudu n bla bla bla. Kami p dua buah keta 1 avanza 6 org termasuk aku, n g 1 viva 4 org(so, smua sekali 10 la).  Jalan dia boleh tahan la naik avanza, sapa dok belakang skali 2 rasa la cm na dia pnya getaran, lompatan, ayunan, buaian n yg sewaktu dengannya. xtaulah cm na depa boleh tdoq lau dok belakang, kalau aku jenuh kepala dok toink-toink.. Tapi 2 ar, smpai2 ja sna, trus jd segaq, hati mnjerit suka, mata bersinaq-sinaq.
MSN Onion Icons
Seyes cantik gila, mmg xnyesal korbankan wktu tdoq semata-mata nak gerak jalan awal. Kalau xcya apa yg aku ckp ne, aku serta kan skli gmbaq2 kami wktu dok sana. Xbnyk gmbaq yg aku dpt Bluetooth, n gmbaq pakai fon ja yg aku ad, yg pakai camera mahai2 xtau dok kat sapa. Kalau nak tau lebih lanjut pasal tempat ni, boleh google2 sendiri la erh… Tp walauweh panas siot kot kat si2, rasa cam udang yg tgh dibakaq (bajet penah jd udang bakaq ja) 
MSN Onion EmoticonOnion Icon MSN Onion Emoticon

 Antara ramai-ramai yg pergi, kitowg yg first trun walaupown gayat.. Dibantu oleh paci2 abg2 yg ada disitu memberi semanagat. Onion Icon HAHAHA

 Bersama Ika Komodo n d gink. Rumpai laut.
 Semua org nampaknya takut ayaq, aku plak sesuka hati basahkan seluaq cari peluang nak mandi laut...
MSN Onion Emoticons
Onion Icons
 Jalan yg kami guna untuk trun dan naik


semua pic ad gambaq aku, mesti mnyampah kan kan kan.. tp nak wt cm na jgak, depa bluetooth bg ak gmbaq2 ne ja. hee
 Onion Icons

 Onion Emoticons
 Nampak x kat situ kekontotan kependekan erh kecomelan terserlah???
Onion EmoticonsSUPERGIRL !!!MSN Onion Icons
 Lepas kitowg abih snap2 pic, maen2  n naek, baru pasan papan tanda 2 tulis xdibenarkan turun ke bawah, zon bahaya (argh lebey kurang cam2 ar bunyiknya) tp dah terlambat sudah. Hehe terpegun dengan keindahan alam ciptaan tuhan. Bahaya depan mata pun xnmpak. Apa wa pedulik an..

Wonderful places.....

No comments:

Post a Comment