Wednesday 9 April 2014

Entah (?)

Assalamualaikum..

Hakikat C Gadis

(Umumnya gegurls) Lembut, beremosi, manja, perlukan perhatian, sweet-sweet gitu, garang, kuat membebel, agak berdikari dan tabah. Setiap gegurls ne, mmg nak perhatian, sentiasa nak. Tapi bagi aku lebih kepada orang yang rapat. Takkan lah nak perhatian daripada public lak kan, baik jadi retis, tu pun kalau dapat. Cuma kadang-kadang bila harapkan perhatian, tapi tak dapat, aku pun pandai putus asa. Dan mencari-cari perhatian lain. Aku mengaku, mungkin tu kelemahan terbesar aku. Dari kecik, aku rasa sunyi. Umur pulak, jauh beza dari abang-abang n kakak aku. Mungkin tu salah satu sebab aku tak rasa difahami n susah berkongsi. Ditambah pulak dengan sikap diri sendiri yang tak berkeyakinan diri. Sangat kesian. Serius kesian dengan diri sendiri. Kalau lah aku boleh ubah dari awal. Tapi maintain benda tu KALAU, n MASA tak boleh berubah.
Bila aku dah berada dalam zon selesa, rapat dengan orang yang bagi perhatian, dunia aku, aku n dia ja. Walaupun tak da hubungan apa-apa. Contoh kalau aku rapat ngan girl takkan lah aku lesbian plak. Macam tu lah kalau aku rapat ngan boy. Tak semestinya kami couple. Kalau nak cakap pasal cinta, macam tak da ja aku cinta kat sesapa sekarang. Tambah-tambah bila ad krisis yang jadi diantara aku dan kononnya dlu teman istemewa aku. Makin banyak benda yang kita tahu, makin kurang kepercayaan, makin tambah rasa curiga, makin pulak sakit hati. Ditambah pulak dengan teknologi tanpa batasan yang dengan mudahnya boleh memuat turun aplikasi wechat, wasap, fb messenger n sebagainya. Peratusan untuk CURANG n AYAT-MENGAYAT itu tinggi. Urm, tinggi sangat. -_- Baik aku tak masuk lagi dalam mana-mana perhubungan yang memerlukan komitmen. Cuma itu lah, manusia perlu berteman. Apabila orang lain tak sedar kewujudan kita, kita memerlukan tempat berkongsi (kalau x MENTAL arh). Yup, masih ada Agama. Masih ada Allah s.w.t. Tapi aku bukan lah sempurna untuk mencari n berjuang dengan emosi seorang diri. Kadang-kadang jadi pendiam ni, muak. Muak rasa kosong walaupun ramai orang kat sisi.

No comments:

Post a Comment