Saturday 22 February 2014

Dipergunakan & Mempergunakan..

Assalamualaikum...

Dalam hayat ni hidup ni, kadang-kadang kita rasa dipergunakan. Tapi kadang-kadang kita jugak mempergunakan secara sedar atau tidak. Terutama sekali apabila terjun dalam erti kata KAWAN. Tapi tak pa, itu waras normal ok. Apa guna perkataan kawan, kalau kita dapat hidup secara sendiri, tanpa bergantung sikit pun. Ada kah manusia macam tu???? Perkataan kawan dibina bersebab, bukan takat cakap-cakap kosong ja. Ok, contohla kalau orang kata, saya introvert, xperlu kot ada kawan. Bohong semata-mata. Setiap orang mesti ada kawan tak kira sikit atau banyak (statement aku cam aku dah buat kajian). Parah lah kalau semua benda nak buat sendiri-sendiri.

Dalam hidup aku, aku sangat perlukan kawan. Tambah-tambah lagi apabila family jauh di mata. Memang betul, kalau kita letak Islam di hati, kita tak kan rasa kesunyian. Tapi adat manusia mesti berkawan. Sedangkan Allah s.w.t pun cipta manusia berpasang-pasangan. Nampak kat situ, manusia tak dapat hidup seorang diri, mesti berhubungan dengan orang sekeliling jugak.

Dan aku, susah untuk berkawan dengan sikap aku yang agak diam ni. Tapi Alhamdulillah, tetap mempunyai.. ^_^





No comments:

Post a Comment