Tuesday 20 November 2012

Talk About Love...

Hurm malam ne tetiba nak jd jiwang yg terlebih karat. Kalau emas berkarat-karat boleh jugak juai, aku jd juta-juta-jutawan. Ne karat aiyaq liuq sapa mau kan kan?

Cinta ni manis waktu awal perkenalan, waktu mula-mula nak memikat hati satu sama lain. Kemudian kemanisan cinta tu semakin hari semakin pudar, dan bertukaq jadi pahit seakan propranolol bila masing-masing dah kenal hati budi masing-masing, dah tahu baik buruk yang ada dalam diri pasangan kita. Ada tingkah laku dia yang boleh kita terima, ada jugak tak. Mungkin, hubungan tetap diteruskan disebabkan komitmen. Tapi tak semua boleh bercinta hanya dengan komitmen.

Apa  yg aku taip 2, xsemestinya betul. Bergantung pada setiap individu. Kita kan berbeza, perjalanan hidup kita pun xsama. Setiap orang inginkan kebahagiaan kan, xdak sapa nak hidup bertemankan aiyaq mata ja 24  jam. Pandai-pandai lah bawak diri untuk menyukai dan disukai. Cuma satu ja, cintai diri sendiri lebih, baru la boleh syg org lain. Dan tak lupa jugak satu ayat yang aku pernah terima, di translate kan dalam bahasa utaqa :

"Kalau hg cri keburukan aku, memang lah hg akan nampak semua yang aku buat semuanya xbetoi, semuanya salah. Tapi, cuba hg cari kebaikan aku."

Maksudnya kat sini, kalau kita cari keburukan seseorang, memang keburukan lah yang kita jumpa. So, try cari kebaikan yang dia pernah buat. Namun, adatlah jugak, manusia...yang buruk 1000 tahun pun xpernah lupa, tp yang baik 1 minit pun dah xingat. Termasuklah diri aku sendiri.


No comments:

Post a Comment