Wednesday 11 December 2013

Sesaat, Seminit, & Sewaktu dengannya...

Assalamualaikum..

Pernah tak hg rasa hidup hg ceria bukan main g??
Of course la pernah kan..
Pernah tak hg rasa betul-betul kesunyian, lonely dan hurmmmmmmm...?
Pernah jugak la kan..
Kadang-kadang kita kat atas, kadang-kadang kita kat bawah, kadang-kadang kita rasa hidup ni tak adil.
Lau pikiaq logik akal, mana lah semua orang nak rasa adil. Sebab hati, perasaan, emosi orang lain-lain.
Cara kehidupan, cara pemikiran pun lain.
Ayat ak berbelit-belit coz aku pun rasa terbelit.

Pada mulanya ak rasa happy sangat hari ni. Ak suka kelas yang sikit, coz ak tak suka duk dalam kelas lama-lama. Bila aku balik, ak rasa bebas semacam ja. ohoiihoii..
Lagi rasa happy bila mak aku kol, sengaja hari ni aku tak kol cz lau kol mak ak bz ngn tv n anak sedara or keluaq jalan-jalan. Last, mak yang kol.

Pika: alamak, mak kol, cemana ni dok kat luar plak.
Anna: ...(ketawa ja)
Pika: Hello, Assalamualaikum mak.
Mak: Waalaikumussalam.
Cerita punya cerita sampai lah pasal kes penyakit TB yang mula menular di KK/1B/UMS/IP ni..
Pas tu....
Adel: Acu-acu, nak ckp ngan acu. Adel ni.
Pastu kawan ku c anna merampas fon n ckp ngn anak sedara ku. Ckp punya ckp, last ayat dia.
Anna: Ni bukan acu.
Adel: ......(terus silent)
Pika: Adel, ni acu..
Adel pun bercerita kembali...... Dapat eskrim, jalan-jalan tengok bot, bla bla n bla..
Adel: Bila acu nak balik??
Pika: Lambat lagi, Acu kat Sabah, jauhhhh... Nanti acu balik, adel plak yang sekolah. :') Adel rindu acu x???
Adel: Rinduu.. Rindu acu. (Pastu diam lagi, malu lettew)
Mak: Tau dak, adel ngan Qarira selalu bergaduh. Mak kata muka qarira cam mak tam ekin. Tapi Qarira cakap x, muka dia cam acu. Mak ckp acu ana kan. Qarira cakap, bukan, muka saya macam acu ikah. Adel marah n cakap muka dia cam acu ikah.
Pika: (Gelak-gelak perasan) Adel, acu comel erh..
Adel: A'aa. (terus diam, malas nak layan keperasanan aku.)
Ak pun bla bla bla ngan mak.

Rasa best sangat cakap ngan family. Hati berbunga-bunga, n meronta-ronta nak balik. Rindunyaaa.. Kena sayang, kena hargai, kena hormat.. Urmm hormat tu mcm tak ja.
Ak rasa anak-anak sedara ak anggap ak cam kawan ja, bukan cam auntie depa pun. Mana taknya, depa nak eskrim, aku tumpang sekaki. Sampai kakak n abg aku cakp, macam ada tiga org ja anak walaupun sebenaqnya dua. Kihkihkih, apa aku kesah, janji ak happy, depa happy semua happy.
Tapi aku bukan diri aku kat sni, aku nak balikk nak balikk n nak balikkk.. hidup dengan caraku n gaya ku.
Sapa suka sendiri, semua orang suka berteman...... Baik-baik dengan semua, tp i know im not the best for everyone. Just accept my busuk n weaknesses.

Tapi punya happy ak mlm ne, tp benda tu kejap je bertukaq.... Something jd terus make me down. Huhu tapi Alhamdulillah selesai.. N selamat. Save my money..............

Thanks to uyun.. ^_^ tenangkan hati......


No comments:

Post a Comment