Tuesday 18 December 2012

Serabut Nyok.. merepek betul..

HUJAN ==>  TT_TT <3 (Hati menangis mengikut rentak hujan hahaha)

Terlalu sensitif xbaek untuk diri sendiri..
Gunakan REBT untuk diri sendiri..
Undang-undang apa yang cakap orang lain kena saling memahami dengan aku??
Undang-undang apa yang cakap orang lain xleh lepaskan tension kat aku..
Aku xleh ubah org lain, tp berubahlah.... Jangan biar orang lain buli emosi aku..

Aku selalu salahkan penyakit, selalu salahkan keturunan..
Penyebab aku emosi.. Mungkin itu antara faktor kecik.
Tapi aku yakin faktor terbesaqnya ialah diri sendiri.
Pilihan aku kalau aku nak tension, pilihan aku kalau aku terendah diri.
Aku kena kuat, kena tabah, kena sabaq, kena redha.

Tak payah peduli dengan orang lain, apa yang dpt kita bantu, kita bantu.
Apa yang di luaq bidang kuasa kita, xpayah la sibuk2 pikir.
Kusut, serabut diri sendiri xmembantu.
Memberi tekanan kat org lain lg adalah. HUHUHU

Tak lama lagi nak balik.
Poket makin tipis..
Tebalkan muka pinjam-pinjam.
Baiknya member aku sorang ne, huhu..
Ada perasaan bersalah kat dia.
Xpernah buat aku nangis lagi n ak hormat dia sgt2..
Mungkin kitorg berlainan kos mmbtkan kami semakin jauh.
Tapi bila aku perlukan dia, dia selalu ada. ALHAMDULILLAH msh ada g yg syg.

Manusia kan xsempurna.
Kata lecturer aku, sekali kita terima dia dalam hidup kita.
Kita kena terima secara pakej iaitu baik n buruk dia.
Tak kira lah keluarga, kawan n kekasih.

Terapkan kata-kata semangat lam diri.
Kalau kita tolong org, org lain tlg kita.
Kalau kita mudahkan kerja org, kerja kita pun akan dipermudahkan.
Tapi kena ingat, kalau kita sggup buat something untuk org tu.
Xsemestinya dia pn akan buat benda yang sama untuk kita.
So jangan la harapkan balasan apa-apa.

2 comments:

  1. To my pikachu ->> Kadang2 kita akan rasa dunia tak adil, sbb salu bg kesusahan kt diri kita. Tp sbnr ny, tu lh pengalaman paling bermakna yg mengajar kita erti sebuah kehidupan. Untuk mnjadikan kita lebih kuat dr sekarang. :) so, just smile ya dear,.. ur not alone. :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. to my PINGU... tenkiu... buat sy tersenyum membaca itu... huahuahua.. lap u..

      Delete